Ny konserndirektør i Aker BioMarine

Matts Johansen (32) er ansatt som ny konserndirektør i bioteknologiselskapet Aker BioMarine, med ansvar for salg og marked. Han tiltrer stillingen i løpet av høsten.

– Aker BioMarine satser offensivt. Vi styrker laget med en ung leder som kan vise til imponerende resultater fra internasjonalt salg og markedsføring, sier konsernsjef Hallvard Muri i Aker BioMarine.

Matts Johansen kommer fra stillingen som Chief Marketing Officer/Chief Commercial Officer i telekommunikasjonsselskapet Telefonica O2 i Tsjekkia. Han har hatt lederposisjoner i selskapet siden april 2005, og har erfaring innen strategisk ledelse, operativ virksomhet og prosjektgjennomføring. Johansen har utdannelse fra Høgskolen i Oslo og Columbia University of New York i USA.

I Aker BioMarine tar Matts Johansen ansvar for salgs- og markedsarbeidet for selskapets to merkenavn: Kosttilskuddet Superba Krill(TM) og fôringrediensen Qrill(TM).

– Vi samler nå salgs- og markedsaktivitetene i en avdeling. Krillmelet Qrill selges allerede til kunder i mer enn 20 land. Kosttilskuddet Superba har startet salget til USA, og flere internasjonale markeder står for tur, sier Muri.