Codfarmers ASA fikk et resultat før skatt på -10,8 millioner kroner i første kvartal 2011, mot -11,9 millioner kroner i første kvartal i fjor.
Driftsresultatet før verdijustering av biomasse, ble på -8,6 millioner kroner i første kvartal 2011, mot -9,0 millioner kroner i første kvartal året før. Det fremgår av regnskapet for første kvartal 2011 som Codfarmers ASA la frem i dag.
Driftsinntektene falt til 40,1 millioner kroner i første kvartal 2011, fra 43,5 millioner kroner i første kvartal året før.
Les også: Fersk torskesuksess fra Saltstraumen 14.04.2011
Les selskapets egen opplisting av hovedpunkter fra 1. kvartal 2011 her:
Highlights Q1 2011
- Revenues of 40.1 MNOK vs. 43.5 MNOK in Q1/10
- Total harvest of 1 193 tons (r.w.) own production and 844 tons (r.w.) from external producers
- Average sales price: NOK 23.17 kg H&G. NOK 26.7 kg H&G inclusive contribution from liver
- EBITDA -4.4 MNOK vs. -3.4 MNOK in Q1/10
- EBIT -8.6 MNOK vs -9.0 MNOK in Q1/10
- Negative contribution of 2.9 MNOK from own fish sold
- Positive contribution of 1.0 MNOK from external fish sold
- Income of 1.0 MNOK from public funding
- Administration and sales costs of 4.6 MNOK
- Net result from subsidiaries of – 1.9 MNOK
- Depreciation of idle locations 1.0 MNOK
- Repurchase of 11 % of convertible bonds
- At 52% of nominal value
- P&L gain of 1.9 MNOK
- Biological assets have a fair value of 58.4 MNOK (2 698 tons r.w)
- Cash position per Q1 was 29.0 MNOK. Net short term receivables of -5.9 MNOK
- The on-growing facility at Mørkvedbukta site has been prepared for start up production in June
Highlights post Q1
- Repurchase of 39 % of convertible bonds
- 60 % of nominal value
- P&L gain of 5.6 MNOK
- Codfarmers holds now 50 % of own convertible bonds with a total nominal value of 28.9 MNOK
- Option to buy additional 32 % of the convertible bond from Frode Teigen at 60 % of nominal value
with settlement in shares - Share issue to finance the repurchase of convertible bonds and improve working capital with 8.0 MNOK
- 300 000 fish at Russenes location in Florø in July
- New Brand Manager for STRØM – Fredrik Gjersøe from Orkla Brands