Dyr moro for Salmon Brands

Del saken

Forbrukerpakning med SALMA-laks.

Fra fisken er i vannet til den ferdig pakket og klar for salg som skinn- og benfri loin, skal det bare gå fire timer. En slik satsning koster.

Les også:
Sjømatprisen 2009 tildelt Salma 21.10.2009
Les også: Salma-laksen fra idé til kommersielt produkt 20.10.2009

Tapte 19 mill. i 2008

I 2008 tapte Salmon Brands AS, selskapet som produserer Salma-laksen, 19 millioner kroner før skatt, skriver Finansavisen. Firmaet eies av Bremnes Seashore AS og Tine Meierier BA i fellesskap, og ble startet i 2004.

Akkumulert underskudd for selskapet for perioden 2005 - 2008, ligger på ca 37,8 millioner kroner.

- Vi har investert mye i fremtiden. Markedsføring koster, og i år har vi blant annet satset stort på smaksprøver i butikk, sier Salmon Brands-sjef Trym Gundersen til Finansavisen. Han regner med å selge laks for 70 millioner kroner i år.

Gundersen har også fått drahjelp av stjernekokken Eivind Hellstrøm, som har lagt sin elsk på SALMA-laksen, og propagandert for den i mange sammenhenger, uten at det ser ut til å ha hjulpet helt ennå.