Nye fristelser på Godfisk

Norges største nettside for oppskrifter til sjømat, relanseres nå i ny drakt.

Besøkende på godfisk.no vil oppleve en mer rendyrket oppskriftsside, som skal inspirere nordmenn til å spise mer sjømat, skriver Eksportuvalget for fisk i en pressemelding.

25 000 nordmenn besøker hver uke Godfisk-sidene til Eksportutvalget for fisk (EFF). Den største driveren av trafikk er oppskrifter på sjømat og det har man nå tatt konsekvensen av.

Halverer antallet oppskrifter

Oppskriftssøk basert på anledning er gitt en fremtredende plass og oppskriftene er gjennomarbeidet på nytt og illustrert med nye fotografier.

– Vi går i en litt annen retning når vi halverer antallet oppskrifter fra 800 til like over 400, forklarer Marit Stagrum Ottem, som er bransjesjef for det norske markedet. – Vi er trygg på at denne omleggingen vil gi enda flere fornøyde godfisk’ere, sier en forventningsfull bransjesjef.

På tvers av landegrensene

Nettsidene godfisk.no skal være utgangspunkt for omlegging av Eksportutvalget for fisk sine 14 nettsider rundt om i verden. Først i rekken er Sverige og nettsiden norskfisk.se som blir ny i januar.

Den nye publiseringsløsningen skal gjøre det lettere å utnytte innhold på tvers av landegrensene, forenkle arbeidsprosessene, men ikke minst gjøre det mulig å satse mer på mobile enheter. Lanseringen av nye godfisk.no skjer samme uke som iPad lanseres i Norge og gir EFF mulighet til å sette fart på EFF sin satsing på mobile løsninger for brukerne.

I tillegg til 25 000 ukentlige brukere har Godfisk 29 500 Facebook-venner.

– Vi ser at en stadig økende trafikk til Godfisk.no fra sosiale medier, og med ny side og mer solid innhold har vi et godt utgangspunkt for å skape et enda større engasjement, forklarer prosjektleder Lars Fredrik Martinussen.

– Ny Godfisk er etterlengtet fordi vi nå har enda bedre muligheter til å utvikle sidene i takt med hva som forventes fra brukeren. Spesielt gjelder dette muligheten til å skape en helhetlig brukeropplevelse på tvers av egen nettside, mobile enheter og sosiale medier. Innholdsmessig har vi nå en mer solid side – og det er også grunnleggende for å kunne lykkes, sier Lars Fredrik Martinussen.