Høstkampanje for Norsk Laks i Italia

I høst har Norsk Laks blitt viet stor oppmerksomhet og figurert hyppig i dagligvarekjeder og populære magasiner i Italia, med tett oppfølging på web.

Høstens store butikkampanje i Carrefour og Bennet-kjedene avsluttet er nettopp avsluttet. Kampanjen har omfattet alle Carrefours 57 hypermarked og 250 supermarked, fremgår det av en pressemelding fra Eksportutvalget for fisk (EFF).

I kampanjeperioden ble Norsk Laks presentert med butikkmateriell og oppskriftsbrosjyrer ble delt ut av promotører, som også inviterte til en konkurranse hvor alle som kjøpte laks kunne delta i trekningen av fire reiser til Norge. Kampanjen ble også profilert gjennom Carrefours kundeavis, nettside og nyhetsbrev. Tilsvarende stor oppmerksomhet fikk Norsk Laks gjennom materiell og aktiviteter i de 62 hypermarkedene i Bennet-kjeden.

– Samkjørt med disse butikkaktivitetene har Norsk Laks blitt profilert på web ved hjelp av banner og redaksjonelle aktiviteter på de kanalene som vi fra tidligere år vet gir best resultat, samt gjennom Google AdWords, sier EFFs utsending i Italia, Birgit Aarønæs Zanella.

I tillegg har EFF oppnådd mye god presseomtale for laks ved utsendelse av en pressemelding forut for kampanjen, samt rettet fokuset mot laks ved redaksjonell omtale i utvalgte trykte magasiner, heter det i meldingen fra EFF, som nevner følgende eksempler:

• Viversani & Belli, et livsstilsmagasin med 109.000 i opplag og 769.000 lesere.
• Sale & Pepe, et matblad med 117.000 i opplag og 851.000 lesere.
• OK la Salute, et livsstilsmagasin med 124.000 i opplag og 523.000 lesere.
• In Tavola, et matbilag til familiebladet Sorrisi e Canzoni med 841.000 i opplag og 4.319.000 lesere.