Eksportutvalget for fisk starter nå en høstkampanje for laks, rettet mot norske forbrukere.
Kampanjen gir gode tips om laks som enkel hverdagsmat.
TV-reklame
Hilde Wøhni Joakimsen. Foto: Astrid Hals / Norwegian Seafood Council– Med det største budsjettet for markedsføring av laks i Norge noensinne, domineres høstens EFF-kampanje for hverdagslaks av en tung TV-annonsering, på TV2, TV2 Zebra, TVNorge, FEM, TV3, Viasat 4 og TLC Norge. Faktisk må vi nærmere 10 år tilbake for å finne reklame for norsk sjømat på norsk TV, skriver Eksportutvalget for fisk (EFF) i en pressemelding.
Frontfigur i denne delen av kampanjen, er Hilde Wøhni Joakimsen, som selv er svært glad i laks og ofte serverer laks til hverdag og fest.
Les også: Joakimsen fra lotto til laks 26.08.2010
Aviser og web
I tillegg går kampanjen i trykte medier, både i avisenes store helgemagasiner og i kvinnemagasiner, og på web, som digitalt innstikk på VG.no, web-filmer og bannerannonsering. Det er også laget et eget oppskriftshefte for distribusjon direkte til forbruker, og vi satser på høy lakseaktivitet i sosiale medier i de nærmeste månedene.
Ønsker å øke omsetningen i Norge
– Målsettingen med kampanjen er naturligvis å øke omsetningen av laks i Norge. Dette søker vi å oppnå ved å styrke konsumentenes oppfatning av hvor enkelt det er å tilberede laks, og gjennom egne erfaringer øke sitt hverdagslige lakserepertoar, heter det i meldingen fra EFF.
Det gjennomføres målinger i forkant og etterkant av kampanjen, for å avdekke hvilken effekt kampanjen har på forbruket.