Sjømatrådet spår at norske handlekurver vil fylles av mer torsk i årene som kommer.
Den norske klippfisken er populær i Brasil, også i sosiale medier.
– Ferdig utvannede produkter vil revolusjonere markedet for hjemmekonsum av tørrfisk.
Nye nettsider gir konsumenter i viktige markeder oppskrifter og tips.
I fjor handlet nordmenn sushi i kiosk og dagligvarebutikker langt mer enn i 2010.
De to første ukene i desember 2011 gikk en restaurantkampanje av stabelen i Russland.
Hver fjerde nordmann lager sushi hjemme og to av fem har spist sushi det siste året.
Nå kommer appen som gjør de populære oppskriftene enda mer tilgjengelige.
Kjennskapen til Godfisk.no har doblet seg på ett år, melder Norges sjømatråd.
Sjømatrådet og Tromsø internasjonale filmfestival vil tilby råvarer av beste kvalitet.
Sjømatrådet arrangerte seminar i den mest hektiske perioden for salg av klippfisk i Brasil.
Med virkning fra 1. januar 2012 endrer Eksportutvalget navn til «Norges sjømatråd».
Eksportutvalget for fisk var medarrangør av en stor pressekonferanse om kosthold.
Eksportutvalget for fisk har laget en reklamefilm om sild for norske TV-seere.
I november var EFF vertskap da syv ernæringseksperter besøkte Norge.
Med laks fra Bømlo vant vestlendingene søndagens finale i «Det Norske Måltid».
En tredel av årsomsetningen for røykt laks i Frankrike skjer de fire siste ukene før jul.
En delegasjon med journalister og forskere fra Sør-Korea var nylig på besøk i Norge.
I høst har Norsk Laks blitt viet stor oppmerksomhet i Italia.
Børge Grønbech er ansatt som ny markedsdirektør i Eksportutvalget for fisk.
Side 2 av 7