Regjeringen vil at Norge skal bli et laboratorium for innovative blå næringer og grønn ferdsel til havs.
Fiskebåt er positive til det som kommer fram i regjeringens havstrategi.
Regjeringa vil legge fram ein strategi for å oppretthalde og sikre den maritime næringa.
Kystverket etablerer 1. juni 2013 skipsrapporteringssystemet Barents SRS.
Norge og Russland har fått gjennomslag for å opprette et påbudt skipsrapporteringssystem.
Miljøtiltaksfondet har innfridd det avtalte målet om en reduksjon på 18.000 tonn NOx.
Lisbeth Berg-Hansen og Trond Giske inviterer til samarbeid om en ny strategi.
Skipsinspektører er nå samlet i Haugesund til en tre dagers oppdatering i regelverk.
NHD har no lagt fram eit lovforslag om å endre reglane om kviletid til sjøs.
Regjeringen nedsetter et offentlig utvalg for utredning av lostjenesten.
Etter 17 store utgreiingar om Stad skips-tunnel, vil regjeringa ha endå ei ny utgreiing.
Skipsregistrene blir en ny avdeling i Sjøfarts-direktoratet og sistnevnte navn videreføres.
Havyard Group har fått Havyard Bridge Automation System typegodkjent av DNV.
Havyard har utviklet et eget konsept med navigasjons- og kommunikasjonspakker.
Kystverket har utført en beredskapsanalyse knyttet til akutt forurensning fra skipstrafikk.
Japanske ClassNK og italienske Rina godkjennes som klassifikasjonsselskaper.
Skipsulykkene øker, mens antall arbeids-ulykker går ned, viser ny rapport.
Kystverket har frå Forsvaret overteke ansvaret for å utarbeide risikolaststatistikk i nord.
Tråleren «Sjøvik» ilegges ikke gebyr for ikke å ha hatt minst to navigatører om bord.
En undersøkelse blant ti fraktefartøy-besetninger, viser at noen er farlig trøtte.
Side 2 av 6