EFTA-landene Norge, Sveits, Island og Liechtenstein ble sent fredag 23. august enige om en frihandelsavtale med Mercosur.
Siden 2015 har Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS) økt med 87 skip.
Regjeringen vil at Norge skal bli et laboratorium for innovative blå næringer og grønn ferdsel til havs.
Fiskebåt er positive til det som kommer fram i regjeringens havstrategi.
Regjeringa vil legge fram ein strategi for å oppretthalde og sikre den maritime næringa.
Kystverket etablerer 1. juni 2013 skipsrapporteringssystemet Barents SRS.
Norge og Russland har fått gjennomslag for å opprette et påbudt skipsrapporteringssystem.
Miljøtiltaksfondet har innfridd det avtalte målet om en reduksjon på 18.000 tonn NOx.
Lisbeth Berg-Hansen og Trond Giske inviterer til samarbeid om en ny strategi.
Skipsinspektører er nå samlet i Haugesund til en tre dagers oppdatering i regelverk.
NHD har no lagt fram eit lovforslag om å endre reglane om kviletid til sjøs.
Regjeringen nedsetter et offentlig utvalg for utredning av lostjenesten.
Etter 17 store utgreiingar om Stad skips-tunnel, vil regjeringa ha endå ei ny utgreiing.
Skipsregistrene blir en ny avdeling i Sjøfarts-direktoratet og sistnevnte navn videreføres.
Havyard Group har fått Havyard Bridge Automation System typegodkjent av DNV.
Havyard har utviklet et eget konsept med navigasjons- og kommunikasjonspakker.
Kystverket har utført en beredskapsanalyse knyttet til akutt forurensning fra skipstrafikk.
Japanske ClassNK og italienske Rina godkjennes som klassifikasjonsselskaper.
Skipsulykkene øker, mens antall arbeids-ulykker går ned, viser ny rapport.
Kystverket har frå Forsvaret overteke ansvaret for å utarbeide risikolaststatistikk i nord.
Side 2 av 6